Bartosz Sp.j. dołączyła do programu "Polski Ślad"

„Polski Ślad” jest godłem wyróżniającym polskie przedsiębiorstwa, tworzące potencjał ekonomiczny naszego kraju. Jest jednocześnie kampanią społeczną i edukacyjną promującą postawy patriotyzmu ekonomicznego i świadomej konsumpcji. Akcja ma informować, że dostępne na krajowym rynku produkty są równoważne, a nawet często zdecydowanie lepszej jakości, a przede wszystkim produkowane przez polskie firmy.

Należy podkreślić, że program "Polski Ślad" nie jest związany z żadną opcją polityczną, a przystąpienie do akcji nie wiąże się z nakładem finansowym. Jest to niekomercyjna inicjatywa, która w sposób apolityczny, społeczny i obywatelski ma na celu zwiększenie siły ekonomicznej polskiej przedsiębiorczości oraz zamożności i dobrobytu polskich obywateli.

Program ruszył pod koniec 2012 roku, jest więc stosunkowo młodą, rozwijającą się inicjatywą, a jej inicjatorzy - Fundacja Kazimierza Wielkiego - planują w jej ramach szereg działań. Polski Ślad to akcja, która nie zakłada daty zakończenia realizacji działań. Ma sukcesywnie rozwijać się dzięki uczestnictwu firm, mediów, wolontariuszy oraz wzrostowi świadomości konsumenckiej.

Aby przystąpić do programu, podmiot gospodarczy musi:

  •     być zarejestrowany w Polsce
  •     należeć w decydującej mierze do polskich obywateli (w co najmniej 51% do polskiego kapitału/obywateli; w przypadku firm jednoosobowych jest to 100%)
  •     płacić w Polsce podatek dochodowy oraz inne podatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, nie unikając płacenia podatków z wykorzystaniem podmiotów zarejestrowanych za granicą.

Polski Ślad ma na celu:

  • wskazać konsumentom  firmy, produkty i usługi, w których i które warto kupować, gdyż pozostawia to pozytywne skutki w polskiej gospodarce (które nazywane są właśnie Polskim Śladem);
  • komunikować polskie firmy z różnych części kraju i namawiać je do współpracy i wymiany ekonomicznej przysparzającej im dodatkowych korzyści;
  • tworzyć narzędzia reklamy i marketingu, które pozwolą polskim firmom zwiększać swoje obroty oraz stawać się bardziej widocznymi dla konsumentów
  • integrować polskich przedsiębiorców wokół wspólnych strategii biznesowych, czyniąc je ekonomicznie silniejszymi od zagranicznej konkurencji.

Idea "Polskiego Śladu" - Wspieram siebie => zostawiam  Polski Ślad => wspieram Polskę => wspieram siebie - to idea patriotyzmu konsumenckiego. Czyli, że konsumenci wydają pieniądze we własnym kraju na zaspokajanie swoich potrzeb i jednocześnie wierzą w to, że pieniądze te poprzez wsparcie własnej gospodarki, wracają do nich w postaci miejsc pracy, usług publicznych, infrastruktury oraz generalnie bogacenia się społeczeństwa oraz państwa, w którym żyją. Program ma za zadanie rozpoznać, wśród wielu zarejestrowanych w Polsce i o polsko brzmiących nazwach firm zagranicznych, i promować firmy polskie, aby konsumenci wybierali świadomie nasze produkty i usługi. Firmy z polskim kapitałem, od pozostałych, będzie odróżniał powszechnie rozpoznawalny znak w postaci śladu czerwono-białej stopy. Znaku tego używa już Firma Bartosz Sp. J. Bujwicki, Sobiech z Białegostoku.

Białostocka Firma Bartosz istnieje od roku 1990. Oferuje przyjazne dla środowiska urządzenia oraz kompletne systemy, które umożliwiają znaczące oszczędności poprzez ograniczenia zużycia wody, ciepła i energii elektrycznej. Firma opatentowała i wdrożyła unikalną konstrukcję rekuperatora wyposażonego w spiralno-przeciwprądowy wymiennik ciepła. Ponadto oferuje centrale wentylacyjne własnej produkcji, opracowuje i wykonuje przepompownie i tłocznie ścieków, oferuje zestawy hydroforowe oraz technologie uzdatniania wody. Więcej www.bartosz.com.pl

Czekamy na kolejne polskie firmy w programie i zachęcamy Was do rejestrowania się na stronie www.polskislad.pl oraz na Facebooku: www.facebook.com/Polskislad