SAE International - międzynarodowe stowarzyszenie zrzeszające ponad 128.000 inżynierów i specjalistów technicznych przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego i pojazdów użytkowych, oznajmiło, że jego zespół Cooperative Research Project (CRP) potwierdził bezpieczeństwo w przypadku bezpośredniego odparowania HFO-1234yf z systemu klimatyzacji samochodowej.

Według badań, ryzyko rozprzestrzenienia się pożaru w pojeździe używającycm w instalacji R-1234yf jest bardzo niskie, wręcz nieprawdopodobne.

Producenci aut osobowych zrzeszenie w SAE, czyli Chrysler / Fiat, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Mazda, PSA, Renault i Toyota, zgodziły się w znioskami zespołu CRP wskazały porozumienie z tymi wnioskami.

Pełna treść raportu znajduje się na stronie SAE International: http://www.sae.org/standardsdev/tsb/cooperative/crp_1234-4_report.pdf

 

Czytaj też: SAE poszukuje alternatyw dla czynnika chłodniczego do MAC