Forum Wentylacja - jakie korzyści?

Pierwsze rozmowy z wystawcami i zwiedzającymi tegoroczną wystawę pokazują, że największą zaletą imprezy jest możliwość spotkania w jednym miejscu i czasie wielu klientów, partnerów, dystrybutorów, wykonawców. Większość wystawców skupia się na umacnianiu kontaktów istniejących. Atmosfera targów sprzyja prowadzeniu rozmów w mniej formalnym stylu. Z projektantami czy wykonawcami, którzy znają firmę i śledzą jej ofertę od lat, można wymienić się uwagami o technicznych nowościach.
Dla większości forumowych weteranów jest to od kilku lat główna motywacja uczestnictwa w imprezie. Podobnie jak w latach ubiegłych są z tego aspektu zadowoleni. - Forum traktujemy jako czas spotkań z tymi zapracowanymi jak my, którzy nie mają za dużo czasu na takie momenty podczas normalnych dni pracy – mówi jeden z najbardziej doświadczonych wystawców.

Spokojna konkurencja

Przez dwa marcowe dni powierzchnie hotelu Gromada zmieniają się w ekosystem biznesowy. Wystawcy, niejednokrotnie na co dzień konkurujący ze sobą, mają rzadką okazję rozmowy i wymiany doświadczeń. Cenna jest też możliwość bezpośredniej obserwacji działań konkurencji. Co roku przybywa zatem firm, które wystawiają się po raz pierwszy – w tym roku było ich aż 20. Zastanawiająca jest natomiast nieobecność wśród wystawców ważnych graczy, w tym dotąd lojalnych uczestników imprezy. - Nie było kilku znaczących importerów klimatyzatorów komfortu – zauważa jeden ze zwiedzających. - Widać osłabienie na rynku, spowolnienie po EURO 2012, ostrożność – mówi wielu uczestników Forum. Wystawców było mniej niż w roku 2012 (122 firmy w 2013 roku versus 138 firm w 2012 roku).

Więcej kontaktów!

Zdaniem wystawców, oferta organizatorów powinna w większym stopniu umożliwiać nawiązywanie nowych kontaktów – nie do końca sprzyja temu obecna organizacja przestrzeni wystawienniczej (m.in. rozmieszczenie na dwóch poziomach). Nieodmiennie pojawiają się głosy, iż Hotel Gromada jako obiekt jest nieadekwatny do liczebności wystawców. Jak wyjaśnia Stowarzyszenie Polska Wentylacja, obiekt jako jedyny w Warszawie pozwala na bezkolizyjne połączenie formuły wystawienniczej i seminariów dla dużej grupy odbiorców. W typowych obiektach targowych nie można wydzielić przestrzeni sal seminaryjnych o odpowiedniej pojemności ani też zapewnić właściwej izolacji akustycznej sal wykładowych od reszty hali.

Na Arenie Technologii

W tym roku organizatorzy po raz pierwszy zaproponowali zbiorczą ekspozycję produktów pod hasłem „Arena Technologii”. Jej celem była prezentacja oferty dla sektora gastronomicznego i hotelarskiego. Z punktu widzenia wystawców, pomysł ten jest ciekawy i ma potencjał. Zdaniem zwiedzających, warto Arenę nieco ożywić, np. pokazując kontekst stosowania produktów na dużych, czytelnych tablicach. - W przyszłym roku labirynt z techniką powinien być na wejściu do głównej sali z boksami producentów, a po zaznajomieniu się z nimi mogą następować rozmowy na stoisku prezentera – podpowiada jeden z wystawców. Uczestnicy sądzą, że w roku 2014 zainteresowanie inwestycjami w instalacje techniczne ze strony branż takich jak hotelarska może być większe – w tej chwili branże te łapią oddech po obfitującym w inwestycje w związku z EURO rokiem 2012.

Foto główne: Arena Technologii FWSK Warszawa 2013 (fot. HVACR.pl)