Tegoroczna kampania, zatytułowana Chłodzenie nowej generacji, będzie miała na celu podniesienie świadomości na temat tego, jak współczesna branża chłodnicza dostosowuje się i ewoluuje, aby sprostać wyzwaniom i możliwościom, przed którymi stoi sektor, zapewniając rosnące zapotrzebowanie na niskoemisyjne rozwiązania chłodnicze i grzewcze.

Wydarzenie, którego akcja toczy się około 26 czerwca, jest wspierane na całym świecie przez przemysł, grupy zawodowe, stowarzyszenia naukowe i inżynieryjne, a także przez rządy i osoby prywatne.

„Chłodzenie nowej generacji jest ważne, ponieważ może pomóc zmniejszyć zużycie energii i emisję dwutlenku węgla przez systemy chłodzenia, które są coraz szerzej stosowane w miarę jak świat staje się coraz cieplejszy i bardziej wilgotny” — skomentował Stephen Gill, założyciel Światowego Dnia Chłodnictwa.

„Tak jak nikt nie będzie oczekiwał, że dostarczane przez nas w przyszłości rozwiązania chłodzące będą takie same jak te z przeszłości, nikt nie powinien też oczekiwać, że siła robocza będzie taka sama. Jako branża musimy rekrutować, szkolić i zatrzymywać ludzi wyposażonych w wiedzę i umiejętności, których wymaga nowoczesna, przyszłościowa branża”.

Zachęcając globalny przemysł do zaangażowania się, Gill dodał: „Tegoroczna kampania jest okazją do zaprezentowania tego, co robimy teraz, aby zapewnić nam w przyszłości zróżnicowaną siłę roboczą, której potrzebuje nasz sektor”.