Daikin informuje, że „znaczący” wzrost sprzedaży został osiągnięty pomimo trwających globalnych wyzwań związanych z ciągłym niedoborem komponentów, zakłóceniami w łańcuchu dostaw, europejskim kryzysem energetycznym, wysoką inflacją i niższą siłą nabywczą.

„Pomimo trudnych przeciwności gospodarczych, silny wzrost Daikin Europe w 2022 r. przekracza ambitne cele naszego pięcioletniego strategicznego planu Fusion 25. Nasze niskoemisyjne innowacje w zakresie ogrzewania i chłodzenia opracowane w regionie EMEA i dla regionu EMEA nadal umożliwiają transformację energetyczną regionu” — skomentował Masatsugu Minaka, przewodniczący Daikin Europe

Daikin przypisuje swój zwiększony udział w rynku niedawnym inwestycjom w europejskie moce produkcyjne. „Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na pompy ciepła, nasza organizacja zajmująca się zaopatrzeniem i produkcją była w stanie zwiększyć produkcję ponad początkowe plany, pomimo trudnych i nieregularnych źródeł komponentów” — wyjaśnił Takayuki Kamekawa, wiceprezes ds. sprzedaży Daikin Europe. „W rezultacie osiągnęliśmy ponad 150% wzrost obrotów związanych z ogrzewaniem pompą ciepła w porównaniu z poprzednim rokiem obrotowym.”

Europejski rynek komercyjny po pandemii nadal wykazywał niestabilność w inwestycjach w branży detalicznej i hotelarskiej, mówi Daikin, ale jego najsilniejszym atutem okazała się dobrze przygotowana oferta dla lekkich zastosowań komercyjnych, takich jak małe centra danych i magazyny, oraz dobra dostępność dużych komercyjnych serii VRV.