W 2012 roku Daikin przejął Goodman, wiodącego producenta klimatyzatorów mieszkaniowych w Stanach Zjednoczonych, aby rozwinąć działalność w Ameryce Północnej, największym na świecie rynku HVAC. W 2017 roku firma skonsolidowała cztery amerykańskie fabryki Goodmana, siedzibę główną i bazy dystrybucyjne, tworząc Daikin Texas Technology Park na przedmieściach Houston. Kompleks ten mieści największą fabrykę Grupy Daikin i produkuje klimatyzatory mieszkaniowe i komercyjne oraz sprzęt grzewczy. Oprócz istniejących funkcji, w tej bazie został dodany nowy dział badawczo-rozwojowy, aby wzmocnić możliwości rozwoju produktów w ramach wysiłków na rzecz dalszego rozwoju działalności w Ameryce Północnej. Sprzedaż w branży klimatyzacyjnej Daikin w Ameryce Północnej wzrosła ponad dwukrotnie od czasu przejęcia Goodmana, a region ten odpowiada obecnie za największą sprzedaż ze wszystkich innych regionów Grupy Daikin, która działa w ponad 160 krajach na całym świecie.

Wraz z globalnym dążeniem w ostatnich latach do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, troska o środowisko gwałtownie rośnie, nawet w Ameryce Północnej. Dążąc do ustanowienia marki korporacyjnej w regionie jako firma zaawansowana ekologicznie, Goodman postanowił zmienić nazwę firmy na „Daikin”, która jest liderem globalnego rynku HVAC w zakresie technologii środowiskowych. W Daikin Comfort Technologies North America ma zostać utworzona nowa organizacja, aby reagować na środowisko i promować szersze wykorzystanie produktów HVAC, które wykorzystują takie technologie środowiskowe, jak czynnik chłodniczy HFC-32 (R32) o niskim potencjale globalnego ocieplenia, falowniki i pompy ciepła.

Wraz ze zmianą nazwy firmy, organizacje biznesowe marek Daikin i Goodman, które działały jako oddzielne jednostki biznesowe, również mają zostać zintegrowane w celu dalszej optymalizacji obu mocnych stron solidnej i rozległej sieci sprzedaży i dystrybucji Goodman oraz podstawowych technologii Daikin i rozwiązania środowiskowe. Jako jedna zunifikowana organizacja, Daikin i Goodman spodziewają się przyspieszenia wewnętrznej współpracy i sprawności, dążąc do dalszego rozwoju działalności w ramach jednej zunifikowanej wizji promowania rozwiązań środowiskowych na północnoamerykańskim rynku HVAC. Marki produktów, takie jak Goodman, Amana i Quietflex, będą nadal istnieć nawet po zmianie nazwy firmy i zmiany organizacyjnej.

W planie zarządzania strategicznego FUSION 25 ukierunkowanym na rok 2025, Daikin poszukuje pozycji nr 1 na rynku HVAC w Ameryce Północnej. Wraz ze zmianą nazwy i organizacji firmy, firma chce umocnić swoją pozycję w Ameryce Północnej jako firma zaawansowana ekologicznie i przyczynia się do zrównoważonego społeczeństwa, jednocześnie rozszerzając swoją działalność w regionie i osiągając wzrost Daikin Group.

Źródło: informacja prasowa