Jakiej energii używamy do ogrzewania, co zapewnia higienicznie czyste powietrze i ile wody potrzebujemy? W kontekście ograniczonych zasobów energii, pandemii i zmian klimatycznych pytania te są bardziej aktualne niż kiedykolwiek wcześniej. Wystawcy zaprezentują rozwiązania na targach ISH w dniach 13-17 marca 2023 we Frankfurcie nad Menem.

W 2022 roku wiele pokrewnych branż ponownie ruszyło z prezentacjami targowymi, pokazując jak ważna i potrzebna jest wciąż wymiana osobista. ISH, wiodące targi innowacji w dziedzinie ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) oraz wody, powrócą w marcu 2023 r. Pięć pytań do Stefana Seitza, dyrektora ISH Brand Management ISH, na temat znaczenia zbliżającego się międzynarodowego spotkania branżowego.

1. Czas do ISH 2023 szybko mija. Z jakimi oczekiwaniami nie możesz się doczekać nadchodzącego wydarzenia?

Stefan Seitz: „Przewidujący, bardzo uważny i podekscytowany – myślę, że to całkiem dobrze podsumowuje. W 2021 r. odbył się cyfrowy ISH, ale po prostu brakowało osobistego spotkania. W związku z tym nie mogę się doczekać, aby odwiedzić naszych wystawców na ich stoiskach, odkryć innowacje na rzecz zrównoważonej przyszłości dla siebie i wejść w bezpośrednią wymianę informacji na ich temat. W końcu tematyka ISH absolutnie trafiła w sedno czasu. Na wiodącej międzynarodowej imprezie sanitarnej i HVAC krajowe i międzynarodowe firmy prezentują branżowe rozwiązania z zakresu wody, ogrzewania i powietrza. Ale jestem też realistą i wiem, że obecnie jesteśmy pod wpływem czynników zewnętrznych, czy to geopolitycznych, czy ekonomicznych. Dlatego w tej chwili jestem bardzo skupiony na tym, jak sytuacja będzie się dalej rozwijać, ale moje podstawowe nastawienie jest oczywiście optymistyczne”.

2. Jakie tematy będą w centrum uwagi?

Stefan Seitz: Mottem ISH 2023 są „Rozwiązania dla przyszłości”. Wszystko kręci się wokół innowacji, które przyczyniają się do realizacji celów ochrony klimatu oraz umożliwiają odpowiedzialne i efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów. Zrównoważony rozwój to bardzo duży temat. Jest elementem łączącym ISH Energy, na który składają się ogrzewanie, klimatyzacja i wentylacja, oraz ISH Water. W segmencie Energetyka oznacza to, że w przyszłości będziemy musieli uniezależnić się od paliw kopalnych i szybko zwiększyć udział energii odnawialnej. Jednak zrównoważone użytkowanie i bezpieczeństwo dostaw są również konieczne w odniesieniu do naszej wody pitnej. Ostatnie ekstremalnie suche i gorące lata wyraźnie nam to pokazały.
Jednak w obszarze Water zrównoważony rozwój odnosi się również do użytych materiałów – zarówno w produkcji, jak i instalacji. Obejmuje wydajne zaopatrzenie w ciepłą wodę i obejmuje trwałe koncepcje projektowania łazienek. W przyszłości łazienki powinny być projektowane dla wszystkich pokoleń i potrzeb.

3. Jakich ISH możemy spodziewać się w 2023 roku? Czy będą tam liderzy rynku?

Stefan Seitz: Ostatni regularny ISH odbył się w 2019 roku. Od tego czasu wiele się zmieniło. Dotyczy to zarówno dynamiki branży, jak i targów jako instrumentu marketingowego. Koronawirus, wydarzenia geopolityczne i częściowo ponure prognozy gospodarcze na rynkach cząstkowych ISH sprawiły, że zarówno odwiedzający, jak i wystawcy podjęli decyzję o udziale w znacznie krótszym czasie. Z tego powodu prace planistyczne wciąż trwają i codziennie napływają nowe zapytania. Równolegle prowadzi to do tego, że poszczególni wystawcy w krótkim czasie decydują się na wycofanie się z udziału w targach ISH. Niestety tak jest obecnie, ale tylko w sektorze wodnym i głównie u producentów krajowych. Głównymi powodami podawanymi przez firmy są malejąca skłonność do inwestowania na rynku urządzeń sanitarnych, wyższe ceny energii oraz ogólna sytuacja polityczna na świecie. Mimo to wszyscy nadal podkreślają znaczenie targów ISH jako wiodących targów branżowych oraz to, że decyzje były dla nich bardzo trudne. Ten rozwój sytuacji jest oczywiście bardzo godny ubolewania.
Na szczęście większość wiodących firm jest nadal obecna we wszystkich obszarach ISH. Obecnie umowy podpisało już 1250 firm. Odpowiada to 70% w porównaniu z 2019 r. Ponadto 320 firm ma obecnie propozycję stażu lub otrzyma ją w ciągu kilku najbliższych dni. W związku z tym trudno obecnie oszacować ostateczną liczbę wystawiających się firm.
Dziś mogę powiedzieć, że mamy poparcie większości wszystkich wystawców ISH. W tej chwili raportowanie będzie koncentrować się na tym, które odwołania muszą zostać ogłoszone. Warto jednak przyjrzeć się, kto się tam pojawi. Bo to wciąż większość firm, które z niecierpliwością czekają na ISH w marcu 2023 roku.
Kontaktor ISH na stronie www.ish.messefrankfurt.com/contactor zapewnia codzienne aktualizacje dotyczące wszystkich wystawców biorących udział w targach.

4. Jak będzie wyglądać ISH 2023 – co nowego i gdzie można zobaczyć jakie motywy?

Stefan Seitz: W segmencie ISH Energy kładziemy jeszcze większy nacisk na technologie przyszłości na rynku ciepłowniczym. Elektryfikacja postępuje silnie w tym segmencie. Dlatego w hali 12 skupiamy dostawców pomp ciepła, domowych systemów zarządzania energią i magazynów energii oraz producentów kompletnych systemów grzewczych, natomiast w hali 11.0 skupiamy się na dostawcach ogrzewania drewnem, technologii gazów odlotowych oraz jak wytwarzanie ciepła i przenoszenie ciepła. W hali 10 odwiedzający nadal będą mogli znaleźć wszystko, co dotyczy automatyki domowej i budynkowej, zarządzania energią, wraz z technologią monitorowania, sterowania i regulacji, a także sprzętem do testowania. Podobnie jak w przypadku poprzedniego wydarzenia, w hali 9 nacisk położony zostanie na rozwiązania w zakresie dystrybucji ciepła, aw hali 8 na technologię chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji.
Wschodnia część targów to woda. Absolutną nowością jest tutaj hala 5, gdzie ISH to jedno z pierwszych wydarzeń, w którym prezentowana jest nowo wybudowana hala z technologią instalacyjną i oprogramowaniem. Technika instalacyjna będzie również prezentowana w halach 4 i 6. Narzędzia i materiały montażowe można znaleźć również w hali 6. Łazienka Experience zadomowiła się w halach 2, 3, 4 i Forum. Sekcja International Sourcing będzie zlokalizowana w hali 1. Tym samym wyjątkowa, praktyczna i międzynarodowa gama produktów dla sektora sanitarnego, grzewczego, wentylacyjnego i klimatyzacyjnego w marcu 2023 r. zaprasza odwiedzających do odkrywania rozwiązań najważniejszych pytań naszych czasów .

5. Jaka jest cyfrowa pozycja branży na marzec 2023 r.?

Stefan Seitz: Na ostatnich targach ISH 2021 branża połączyła się wyłącznie cyfrowo. To było cenne doświadczenie, ale pokazało też, że spotkania twarzą w twarz są nieodzowne. W międzyczasie Messe Frankfurt wypróbowało wiele różnych formatów wydarzeń. Nauka z tego jest taka, że ​​oferty cyfrowe są doskonałym uzupełnieniem wydarzenia fizycznego. Dlatego targom ISH 2023 we Frankfurcie towarzyszymy platformą cyfrową. Równolegle z punktem spotkań branżowych we Frankfurcie zapewnimy ISH Digital Extension. Będzie wtedy dostępny do użytku o tydzień dłużej, do 24 marca 2023 r. Oznacza to, że każdy będzie mógł jak najlepiej wykorzystać swój czas na targach i np. obejrzeć po nich opuszczone punkty programu. Kolejną zaletą jest możliwość nawiązania ukierunkowanego kontaktu. Korzystając z kojarzeń obsługiwanych przez sztuczną inteligencję, można znaleźć odpowiednich partnerów biznesowych i skontaktować się z nimi na targach lub cyfrowo.

Plan ISH na stronie www.ish.messefrankfurt.com/fairground pomoże Ci odnaleźć się na terenach wystawowych.

ISH odbędą się w dniach 13 – 17 marca 2023 r.

ISH
Wiodące na świecie targi HVAC + Water