Dnia 1 lutego 2017, David Cleveland, Dyrektor ds. Badań w Euromonitor - londyńskiej firmie zajmującej się wiarygodnymi badaniami rynku światowego, oficjalnie podpisał i opublikował światowy raport danych w zakresie klimatyzatorów zdalnie sterowanych.  Poinformował w nim, że Haier jest marką numer jeden na świecie pod względem ilości urządzeń podłączonych i sterowanych zdalnie za pomocą Internetu, z udziałem w rynku wynoszącym 23,6% pod względem wielkości sprzedaży w 2016 roku.
Według raportu jest to pierwszy na świecie wiarygodny raport z badań dotyczących zdalnie sterowanych klimatyzatorów wydany przez Euromonitor.

Zgodnie z kryterium oceny Euromonitora, pod uwagę brane były klimatyzatory z wbudowaną funkcją łączności z innymi urządzeniami i/lub konsumentami oraz urządzeniami loT, które mogą komunikować się ze sobą wzajemnie. Badane klimatyzatory obejmują inteligentne urządzenia, które są zautomatyzowane i wymagają niewielkiej ingerencji człowieka i posiadają zintegrowany moduł  łączności, zaawansowane funkcje wykrywania oraz analitykę zintegrowaną z internetowymi usługami wsparcia.

Raport z badań został synchronicznie przeprowadzony przez Euromonitor w 46 krajach i regionach, z udziałem 30 marek z całego świata. Raport wykazał, że wielkość sprzedaży światowych klimatyzatorów zdalnie sterowanych, w tym inteligentnych klimatyzatorów osiągnęła szczyt w 2016 roku, natomiast łączny roczny wskaźnik wzrostu w zakresie tych klimatyzatorów wyniósł 62% w latach 2013-2016.

W ciągu ostatnich dwóch lat, Haier dokonał wielu nowych osiągnięć w zakresie polepszania jakości i innowacyjności urządzeń. W 2016 roku, klimatyzatory zdalnie sterowane tej marki były eksportowane do 32 krajów i regionów takich jak Stany Zjednoczone, Włochy, Francja, Rosja, Indie, Polska, osiągając czterokrotnie wyższe tempo wzrostu w porównaniu do produktów konkurencyjnych.


Euromonitor to słynna brytyjska firma z 45-letnią historią, działająca w zakresie badań rynku. Jest wiodącym dostawcą informacji rynkowych na świecie, a jej eksperci w 80 krajach mogą przeprowadzać szczegółowe analizy wszystkich trendów w oparciu o aktualne trendy międzynarodowe i handlowe.


Źródło: Euromonitor International LImited