Greka od początku swej historii znana jest w branży HVAC jako przedstawiciel wiodących producentów urządzeń wentylacyjnych. Firma intensywnie rozwija też produkcję własną, stawiając na kompleksową obsługę klienta. Tradycyjne, rozpoznawalne w branży logo (nazwa firmy o pisowni GreKa, wywodzącej się od nazwiska współzałożyciela firmy Grzegorza Kałki, wpisana w kształt... stadionu, co nawiązywało do sportowej pasji prezesa), dobrze służyło bydgoskiej firmie przez 23 lata, od początku działalności. Nadeszła jednak pora na zmiany.

- Rozwijając działalność i będąc w awangardzie tego, co dzieje się w branży budowlanej, firma zmienia się, dostosowując się do oczekiwań i potrzeb klientów – podkreśla Maciej Grycza, dyrektor handlowy Greka. - Przez ostatnie lata dzieje się szczególnie dużo, zdecydowaliśmy się więc zmianami wizerunkowymi zaakcentować naszą nowoczesność i zdolność swobodnego funkcjonowania w czasach szybkiego rozwoju technologii budowlanych, produkcyjnych jak i cyfrowych.

Nowe logo to przede wszystkim wprowadzenie elementu graficznego – równoramiennego trójkąta utworzonego z trzech podobnych figur (trójkątów granatowego i w dwóch odcieniach zieleni). Kolory odwołują się do symboliki powietrza, świeżości, jakości powietrza i ochrony środowiska. Kształt zaś nawiązuje do obszaru działalności  (przypomina zarówno stylizowany wentylator, jak i czerpnię), a jednocześnie – do wyznawanych przez firmę wartości, takich jak profesjonalizm, harmonijna praca zespołowa oraz troska o środowisko. Istotnym akcentem w nowym logo jest też liternictwo – logo jest pisane wersalikami, czcionka jest bezszeryfowa i minimalistyczna. Całość tworzy nowoczesny, czytelny znak.


- Nowa identyfikacja podoba się naszym partnerom biznesowym – mówi Maciej Grycza. - Dobrze rozumieją naszą intencję: skoro firma przeszła ogromną drogę od 1993 roku i zmieniła się w tak znaczący sposób, nadeszła pora na symboliczne ujęcie tych zmian w nowym znaku rozpoznawczym firmy. Jest to część obranej przez nas drogi ciągłego doskonalenia, uczenia się i dostosowania do potrzeb klientów.

Firma zmieniła także stronę internetową, stawiając na spójność wizerunku. Nowa witryna firmowa www.greka.com.pl wykonana została w kolorystyce spójnej z nowym logo. Jej projektowi przyświecało główne założenie, by była praktyczna i przydatna dla klientów. Strona jest więc oszczędna i elegancka, funkcjonalna i intuicyjna - łatwo się po niej poruszać i przeglądać zawartość. Jest też dostosowana do korzystania na urządzeniach mobilnych.