Na nasze pytania odpowiedział Arkadiusz Skubek, Kierownik Działu Handlowego w firmie Scrol.


HVACR.pl: Jaka grupa zwiedzających znajdzie najwięcej dla siebie na Państwa stoisku i co Państwo dla nich przygotowali?

Arkadiusz Skubek, Scrol: Oferta firmy Scrol od dawna obejmuje niemal pełen zakres urządzeń i akcesoriów dla branży HVACR, więc podczas poprzednich edycji Forum gościliśmy u siebie zarówno projektantów, jak i instalatorów czy nawet inwestorów. Tak samo zapewne będzie również w tym roku i mogę zapewnić, że nikt nie poczuje się rozczarowany. Mogę już bowiem zapowiedzieć, że nie zabraknie u nas nowości, a więc nawet ci, którzy już znają naszą ofertę, będą mogli zaktualizować swoje informacje na nasz temat i zapoznać się z tym, co wprowadzamy na rynek w tym roku. A ponieważ podczas Forum premierę będzie miała nasza nowa marka SOLANO i jej sztandarowy produkt – rooftop, jestem przekonany, że będzie co oglądać i o czym porozmawiać.

 

HVACR.pl: Co zdecydowało o Państwa udziale w tych targach Forum Wentylacja - Salon Klimatyzacja?

A.S.: Ta impreza urosła niewątpliwie do wydarzenia numer 1 naszej branży w Polsce. Scrol odgrywa na tym rynku niepoślednią rolę, więc zwyczajnie nie wypada, by nas zabrakło. Poza tym, tu spotykamy się ze wszystkimi, którzy mają styczność z wentylacją i klimatyzacją, więc nie tylko mamy sposobność do zaprezentowania swojej najnowszej oferty, ale też wysłuchania tego, co zmieniło się w oczekiwaniach klientów przez ostatni rok. Nie bez znaczenia pozostaje także kontakt z innymi firmami branży HVACR, w tym naszej konkurencji i zapoznanie się z tym, co proponować będą inni.

 

HVACR.pl: Wspomina Pan o oczekiwaniach klientów, które mogą wpłynąć na kształtowanie oferty. A na jakie zjawiska ekonomiczno-prawne powinien w tym roku zwrócić uwagę polski rynek HVACR?

A.S.: Istotną rolę odegra z pewnością nowa dyrektywa ErP, która zmusiła producentów do prawdziwej rewolucji w swoich urządzeniach. Zauważyliśmy, że choć wymagania stawiane w nowych przepisach były znane od dawna, niektórzy producenci wydają się być zaskoczeni i dopiero teraz wprowadzają je w życie. Ci, którzy nie zaspali i już oferują nowe urządzenia zgodne z nową dyrektywą, z pewnością mogą już czuć się wygrani. Szczęśliwie producenci, których my reprezentujemy zaliczają się właśnie do tej grupy i dzięki temu możemy naszym klientom proponować rozwiązania zgodne z obowiązującymi przepisami.

Mamy to szczęście, że nasza branża wykazywała się do tej pory dość umiarkowaną odpornością na wszelkie zawirowania zarówno w zakresie wprowadzanych przepisów, jak i globalnych zmian ekonomicznych, a przynajmniej nasza firma nigdy w jakiś istotny sposób tego nie odczuła. Oczywiście trudno wyrokować, co może się w najbliższych miesiącach wydarzyć na świecie i jakie reperkusje to ze sobą będzie niosło, ale raczej nie przewidujemy jakiś rewolucyjnych zmian. Oczywiście wzrost kursu walut w ostatnich tygodniach ma swoje odbicie w cenach urządzeń dostępnych na naszym rynku, ale ta „przypadłość” dotknęła wszystkich w sposób równomierny, więc nie spowodowała problemów jednych i nie uprzywilejowała drugich.

Poza tym, moim zdaniem, to co mogło się wydarzyć na rynku w tym roku już się wydarzyło i nie spodziewam się kolejnych zawirowań. Zdaję sobie jednak sprawę, że proces adaptacji do nowej sytuacji może jeszcze chwilę potrwać, ale nie spowoduje to jakiegoś bardzo odczuwalnego wyhamowania na rynku.

 

HVACR.pl: Jakie zatem cele postawiła sobie firma na polskim rynku na rok 2016?

A.S.: Scrol jak co roku stawia przed sobą cel rozwoju i poszerzania swojej oferty. Niezmiennie od jedenastu lat istnienia firmy ten cel jest skrupulatnie realizowany i nie wyobrażamy sobie, aby ten rok miał być w tym zakresie inny. Nowe uwarunkowania w przepisach staramy się postrzegać nie jako przeszkodę, ale jako szansę na umocnienie naszej pozycji w branży jako partnera, który udostępnia najnowsze rozwiązania, spełniające oczekiwania naszych klientów i czyniącym zadość najnowszym przepisom. Tak jak już wspomniałem, zawdzięczamy to w dużej mierze naszym partnerom, którzy zawsze dbali o jakość swojej oferty i nie pozostawali głusi także na sygnały dawane przez naszą firmę. Przecież nikt nie zwiększył wymagań w dyrektywie, bo chciał komuś zrobić na złość, lecz kierował się pozytywnymi efektami, które na końcu mają te zmiany przynieść – i tak do tego podchodzimy.

 

HVACR.pl: Jak udział w FW-SK może pomóc w realizacji tych celów?

A.S.: Oczywiście poprzez wykorzystanie głównego atutu tego typu imprez, a więc kontakt bezpośredni z klientem i ludźmi branży i przekazanie informacji, że nasza firma jak zwykle nikogo nie zawiedzie i sprosta coraz wyższym wymaganiom. Będzie można się o tym przekonać zarówno u nas na stoisku podczas rozmowy z naszymi specjalistami, jak i z wystąpienia, które przygotowaliśmy na tegoroczną edycję Forum. Podobnie jak w poprzednich edycjach, tak i teraz przywieziemy ze sobą najnowsze urządzenia z naszej oferty, więc będzie okazja, aby na własne oczy zobaczyć i dotknąć tego, co naszym zdaniem będzie w najbliższych miesiącach prawdziwym hitem na rynku HVACR.

 

HVACR.pl: Jakie jeszcze cele Państwu przyświecają Państwa tegorocznej obecności na targach?

A.S.: Chcemy przekonać niezdecydowanych i utwierdzić w przekonaniu klientów, którzy już korzystają z naszych usług, o słuszności wyboru naszej firmy. Wystawiamy się na targach, bo wyznajemy zasadę, że żaden e-mail, strona internetowa czy nawet rozmowa telefoniczna nie zastąpią kontaktu na żywo z klientem - i Forum jest do tego idealną okazją. Trudno jest oczywiście w wymierny sposób zmierzyć korzyści wynikające z udziału w tej imprezie, ale co roku wyjeżdżając z Warszawy, mieliśmy poczucie zasiania wielu ziaren, które wkrótce zaczęły wydawać swoje owoce.


Dziękujemy za rozmowę!