Jak ocenia Klima-Therm, rok 2013 był niełatwy, ze względu na mniejszą ilość nowych i opóźnienie prowadzonych inwestycji, na które dostarczane są urządzenia VRF czy agregaty wody lodowej. W firmie Klima-Therm sytuację tę zrekompensowano wyraźnym zwiększeniem sprzedaży urządzeń typu split. Na rok 2013 przygotowany został program Royal Adventure, adresowany do dystrybutorów i partnerów serwisowych Fujitsu, który okazał się jednym z czynników wpływających na rzeczywiście odnotowany wzrost sprzedaży urządzeń split.

Wzrost produkcji i sprzedaży central wentylacyjnych odnotowała też, mimo niekorzystnej sytuacji rynkowej, marka Klimor - w 2013 roku zwiększył się udział rynkowy produktów tej spółki.

Wśród ważnych wydarzeń firmowych Klima-Therm wymienia też majowe otwarcie Akademii Klima-Therm w Katowicach. Jest to kolejny, po gdańskim, ośrodek badawczo-szkoleniowy, wyposażony w najnowsze urządzenia klimatyzacyjne i wentylacyjne. Pod koniec roku do oferty zostały wprowadzone klimakonwektory marki Sabiana.

Jak ocenia kadra firmy Klima-Therm, rok 2014 będzie lepszy dla branży, choć odczujemy to z lekkim opóźnieniem. Firma planuje utrzymanie dynamiki wzrostu sprzedaży, wdrażanie nowych produktów i wzmacnianie eksportu.