Wyniki pierwszych testów wydajności w systemach klimatyzacji VRF Toshiba Carrier przedstawiono podczas sympozjum poświęconego nowym czynnikom chłodniczym zorganizowanym przez japońskie stowarzyszenie producentów JRAIA w Kobe w grudniu 2018. Wyniki przedstawiono jako "obiecujące". 

Wyniki testów Toshiba Carrier wykazały, że wydajność chłodnicza i wydajność grzewcza systemów VRF wykorzystujących N41 jest bardzo podobna do wydajności wykorzystującej R-410A. Wydajność klimatyczna w cyklu życia N41, w tym emisje bezpośrednie i pośrednie, jest o 30% niższa niż R-410A. Ciśnienia projektowe N41 są nieco niższe niż R-410A, co zmniejsza potrzebę przeprojektowania systemu, co obniża koszty konwersji.

Liczne regulacje, w tym europejskie rozporządzenie w sprawie F-gazu i przyjęta na arenie międzynarodowej poprawka Kigali do protokołu montrealskiego, wymagają stopniowego wycofywania produktów o wysokim potencjale globalnego ocieplenia (GWP), co skłoniło branżę HVAC do poszukiwania nowych alternatyw. Obecny standardowy czynnik chłodniczy R-410A musi zostać zastąpiony energooszczędnym rozwiązaniem o niższym GWP o podobnej lub lepszej wydajności. Z GWP, który jest o 65% niższy niż R-410A, Solstice N41 to pierwszy zastępczy czynnik chłodniczy, który zapewnia wszystkie trzy atrybuty i zapewnia ten sam poziom bezpieczeństwa wykonawcom i klientom jak R-410A.

Oprócz Solstice N41, w 2018 roku firma Honeywell zaprezentowała Solstice L41y, zredukowany czynnik chłodniczy GWP przeznaczony do zastąpienia R-410A w odwracalnych zastosowaniach grzewczych i chłodniczych. L41y jest dostępny na rynku w Europie, w tym dla sprężarek zarówno dla agregatów chłodniczych, jak i pomp ciepła.

Więcej w informacji prasowej https://www.honeywell-refrigerants.com/europe/?press_release=toshiba-carrier-presents-solstice-n41-as-a-potential-replacement-for-r-410a-to-meet-kigali-requirements