Pomimo trudnej sytuacji rynkowej z niestabilnością polityczną i brakiem materiałów, ebm-papst, rodzinna firma z siedzibą w Badenii-Wirtembergii zakończyła rok budżetowy 2018/19 31 marca 2019 r. przychodami ze sprzedaży w wysokości 2 183 mld euro. W porównaniu z poprzednim rokiem (2 046 mld EUR) oznacza to wzrost o 137 mln EUR (+ 6,7%). Liczba pracowników pozostała na stałym poziomie 15 058.

- Możemy spojrzeć wstecz na kolejny udany rok wzrostu, w którym udało nam się znacznie przekroczyć wiele naszych celów - mówi Stefan Brandl, dyrektor generalny ebm-papst Group. Przyczyny wzrostu widzi Brandl w konsekwentnym dążeniu do internacjonalizacji poprzez „lokalne dla lokalnych” (local for local) i udane wdrożenie korporacyjnej strategii „jeden ebm-papst” (one ebm-papst).

- Rozpoczęty dwa lata temu "one ebm-papst" pozwala nam umiejscowić się w przyszłości, jednocześnie budując strukturę, która jest odpowiada wielkości naszej firmy. Obecnie pracujemy nad około 20 projektami reorganizacji skierowanymi do wszystkich lokalizacji i działów, od sprzedaży po zakupy oraz badania i rozwój. Ma to na celu ochronę miejsc pracy teraz i w przyszłości oraz prowadzenie działalności gospodarczej na wysoce konkurencyjnym poziomie - wyjaśnia prezes ebm-papst.

W obecnym roku finansowym lider technologii planuje umiarkowany wzrost sprzedaży o 1,6% do 2 217 mld euro.

W całości inwestycji Grupa planuje około 196,7 mln EUR (+49,2% w stosunku do roku poprzedniego). W ciągu najbliższych kilku miesięcy ebm-papst otworzy swój trzeci zakład produkcyjny w Chinach, tym razem w Xian, a ich drugi amerykański zakład produkcyjny zostanie otwarty w Johnson City, Tennessee. Jeśli chodzi o badania i rozwój, lider technologii planuje zainwestować około 114,7 mln euro, aby skoncentrować się na dalszym rozwoju aerodynamiki, akustyce, cyfryzacji i innowacjach materiałowych.

Pomimo trudnych warunków rynkowych, takich jak niestabilność polityczna, taka jak wojna taryfowa między USA i Chinami, zbliżające się sankcje Brexitu lub Rosji oraz ciągły niedobór materiałów, szczególnie w przypadku komponentów elektronicznych, Grupie ebm-papst udało się osiągnąć silny wzrost we wszystkich swoich działach biznesowych i we wszystkich czterech regionach (Niemcy, Europa, Azja, USA) trwale zwiększając swój udział w rynku.

W roku podatkowym 2018/19 wydatki na badania i rozwój ebm-papst wyniosły 107,9 mln EUR (rok poprzedni: 109,2 mln EUR).

Pod koniec roku fiskalnego lider technologiczny w dziedzinie wentylatorów i silników zatrudniał 15 058 pracowników (w poprzednim roku: 15,111 / -0,4%). W Niemczech liczba pracowników zmniejszyła się z 6 852 do 6 680 (-172), podczas gdy liczba pracowników wzrosła z 8 259 do 8 378 (+ 119) za granicą.

 

Grupa ebm-papst, rodzinna firma z siedzibą w Mulfingen (Niemcy), jest wiodącym na świecie producentem wentylatorów i silników. Od czasu założenia firmy w 1963 r. nieustannie wyznacza ona światowy standard branżowy. Z ponad 20 000 produktów w swojej ofercie, ebm-papst zapewnia najlepsze energooszczędne i inteligentne rozwiązanie dla praktycznie każdego zadania wentylacji lub techniki napędowej.

W roku podatkowym 2018/19 lider branży ebm-papst osiągnął przychody w wysokości 2,18 mld euro. Zatrudnia ponad 15 000 osób w 28 zakładach produkcyjnych (w Niemczech, Chinach i USA) oraz w 48 biurach sprzedaży na całym świecie. Wentylatory i silniki ebm-papst są używane w prawie wszystkich gałęziach przemysłu, w tym w wentylacji, klimatyzacji i chłodnictwie, sprzęcie gospodarstwa domowego, ogrzewaniu, motoryzacji i inżynierii napędów.