Majorka (Hiszpania), 13 lutego 2018 r. — W ramach obchodów 100. rocznicy powstania przedsiębiorstwa firma Panasonic poświęciła temu tematowi szczególną uwagę na ważnej prezentacji swoich produktów w Palma de Mallorca, gdzie zorganizowano Konwencję Panasonic 2018. Panasonic zaprosił ponad 2000 gości, pragnąc przypomnieć istotne innowacje, jakie firma wprowadziła w ciągu ostatnich 100 lat, wnosząc wkład w rozwiązywanie problemów społecznych i poprawę jakości życia ludzi. Przy tej okazji dyrektor generalny Panasonic Europe, Laurent Abadie, przedstawił perspektywy firmy na przyszłość oraz jej wizję realizacji koncepcji „A Better Life, A Better World” („Lepsze życie, lepszy świat”).

Nowe produkty i rozwiązania zaprezentowane na Konwencji świadczą o rozmachu i innowacyjności oferty firmy Panasonic. Wśród flagowych produktów uwagę zwracają pierwsze telewizory LED z technologią dynamicznych metadanych HDR10+, sterowane głosem systemy nagłośnienia HiFi wysokiej jakości, a także ważne nowości w portfolio urządzeń do obrazowania cyfrowego z serii Lumix G. Asortyment popularnych produktów pielęgnacyjnych poszerzono o nowe trymery do zarostu i depilatory, natomiast segment małych AGD reprezentuje nowa, jeszcze pojemniejsza kuchenka mikrofalowa o smukłej linii, a także prototypowy wypiekacz do chleba, który pozwala uzyskać bochenki z twardą skórką smakujące jak pieczywo z najlepszej piekarni.

Na tegorocznej Konwencji Panasonic sukcesami chwali się także dział B2B firmy Panasonic — gościom zaprezentowano szeroką gamę pionierskich produktów, od urządzeń podłączonych do internetu po rozwiązania w zakresie klimatyzacji. Panasonic uruchamia też zupełnie nową platformę detaliczną z najnowocześniejszymi rozwiązaniami dla czołowych firm z branży handlu detalicznego.

Laurent Abadie, dyrektor generalny i prezes Panasonic Europe, mówi: „Panasonic od samego początku istnienia firmy stara się odpowiadać na potrzeby społeczeństwa i opracowuje technologie, które ułatwiają ludziom życie i pracę. Analizujemy możliwości i wyobrażamy sobie, jak możemy ulepszyć poszczególne rozwiązania. Tak było już w przypadku wprowadzonego w 1920 roku dwufunkcyjnego adaptera z gniazdkiem i gwintem żarówkowym produkowanego z wykorzystaniem metalu z recyklingu, czy też metalowych elementów zużytych żarówek, które wykorzystywano ponownie przy wytwarzaniu wysoce precyzyjnych produktów. Dziś recykling jest powszechną praktyką, ale takie poczucie odpowiedzialności wobec społeczeństwa i chęć poprawy jakości życia można zauważyć w innowacyjnych pomysłach firmy Panasonic realizowanych na przestrzeni ostatnich 100 lat”.

Historia budowania przyszłości
Na Konwencji Panasonic omawiano unikatową historię firmy, jak również analizowano perspektywy dla jej przyszłości. Od czasu powstania firmy w świecie zaszły ogromne zmiany, ale zasady, według których działa Panasonic pozostały te same. Panasonic zawsze starał się budować „Lepsze życie, lepszy świat” dla poszczególnych osób i całych społeczeństw. Podejście firmy do współpracy jest zgodne z tym etosem, o czym świadczą partnerstwa zawarte przez Panasonic w związku z realizacją wielu wizjonerskich projektów inteligentnych miast na całym świecie.

„Nikt nie wie na pewno, jaka będzie rzeczywistość, ale wiemy, że nie chcemy jedynie reagować na ewolucję; chcemy ją umożliwiać, aktywnie rozwijając przyszłe rozwiązania” — kontynuuje Laurent Abadie.

Firma Panasonic została założona w 1918 roku przez Konosuke Matsushitę. W tym samym roku Panasonic wprowadził udoskonalony model gniazdka elektrycznego z gwintem żarówkowym. Kolejnym produktem był dwufunkcyjny adapter z takim gwintem, który umożliwiał pobór prądu z jednego źródła na potrzeby oświetlenia i zasilania innych urządzeń elektrycznych. Pomysły te dziś mogą wydawać się mało spektakularne, ale wtedy wprowadzały zupełnie nowy wymiar komfortu, umożliwiając na przykład prasowanie koszuli przy sztucznym oświetleniu.

W ciągu 100 lat istnienia firma Panasonic wielokrotnie wprowadzała na rynek pionierskie produkty (https://www.panasonic.com/global/100th.html):
● 1927: Panasonic zaprezentował swój pierwszy artykuł gospodarstwa domowego: żelazko elektryczne
● 1937: Panasonic stał się ulubioną marką suszarek do włosów na świecie już od wprowadzenia pierwszego modelu tego urządzenia
● 1952: Panasonic wprowadził pierwszy telewizor
● 1958: Panasonic wprowadził pierwszy pokojowy klimatyzator
● 1965: Panasonic wprowadził pierwszy produkt pod marką Technics
● 1977: Panasonic połączył funkcje piekarnika konwekcyjnego i kuchenki mikrofalowej w jednym urządzeniu
● 1982: Panasonic wprowadził na rynek pierwszą amatorską kamerę wideo i przenośny rejestrator
● 2008: Panasonic wprowadził Lumix G — pierwszy na świecie bezlusterkowy aparat fotograficzny, który całkowicie zmienił fotografię
● 2018: Panasonic wprowadził funkcje sterowania głosem w samochodowych systemach rozrywki

Piąta era ewolucji ludzkości
„Kontynuujemy to podejście do rozwoju produktów także dziś, stosując te same metody, co nasz założyciel Konosuke Matsushita 100 lat temu” — mówi Laurent Abadie. „Analizujemy różne rozwiązania z perspektywy ewolucji społeczeństwa oraz korzyści dla naszych klientów. Wsłuchiwanie się w ich życzenia pozwoli także w przyszłości dostosowywać się do zmieniających się potrzeb i rozwijać zgodnie z nimi — zwłaszcza, że technologia staje się coraz bardziej zintegrowana z naszym życiem”.

W rocznicowych obchodach uczestniczyła dr Ayesha Khanna, dyrektor generalna ADDO AI i wysoko ceniona futurolog. W swoim wystąpieniu dr Khanna poruszyła temat trwającego właśnie przejścia między „erą informacji” a „erą hybrydową”, czyli piątą erą relacji społeczno-technicznych w historii ludzkości. Era hybrydowa charakteryzuje się szybką konwergencją technologii, które wkraczają w nasze życie, stając się jego integralną częścią. Przykłady tych procesów to rola robotów w domach i przemyśle, wpływ technologii na rozwój umiejętności oraz powstawanie nowych zawodów, a także zmiany fizycznej infrastruktury niezbędnej do obsługi technologii, która jest coraz bardziej połączona z internetem i zintegrowana z życiem człowieka.

Dr Khanna powiedziała: „Wchodzimy w nową erę cywilizacji ludzko-technologicznej. Era hybrydowa jest fazą przejściową, w czasie której przekraczamy próg dzielący nas od nowego sposobu zorganizowania globalnej społeczności. Fascynuje nas zmiana myślenia o tym, jak można wykorzystać technologię do poprawy jakości życia wszystkich ludzi w sprawiedliwy sposób”.

Dr Khanna odniosła się też do ewolucji inteligentnych miast jako głównego przykładu tego trendu. Kwestia ta jest szczególnie interesująca dla firmy Panasonic z uwagi na jej zaangażowanie w wiele projektów dotyczących inteligentnych miast na całym świecie.

Jednym z takich pionierskich inteligentach miast jest projekt Fujisawa Smart Sustainable Town. W ramach tego przedsięwzięcia mieszkańcom zaoferowano inteligentny, oparty na połączeniu z internetem i zrównoważony sposób życia. Kolejny projekt inteligentnego miasta jest realizowany pod kierunkiem firmy Panasonic w Tsunashimie. Prywatne przedsiębiorstwa oraz samorząd lokalny wspólnie budują tam zrównoważone miasto z taką infrastrukturą, jak stacje tankowania wodoru, zaawansowane centrum handlowe oraz ośrodki badawcze dużego międzynarodowego producenta smartfonów i tabletów. Budowa miasta ma być ukończona w tym roku, na setną rocznicę firmy Panasonic. W ramach tego projektu Panasonic koncentruje się na poprawie bezpieczeństwa oraz ograniczeniu zużycia energii i wody.

Obszary postępu motorem innowacyjności produktów
Wybiegając w przyszłość, Panasonic dostrzega dwa wyraźne obszary masowego postępu i fundamentalnych zmian. Po pierwsze: elektryfikacja wszystkich aspektów życia człowieka — domów, miejsc pracy, fabryk, samochodów — elektryfikacja całych społeczeństw, tak jak ma to już miejsce w pionierskich projektach inteligentnych miast realizowanych firmę Panasonic w Fujisawie i Tsunashimie.

Po drugie: Panasonic traktuje szybki postęp w mobilności jako kolejny obszar, w którym błyskawicznie zbliżymy się do wizji społeczeństwa przyszłości i rzeczywistości hybrydowej.

Laurent Abadie dodaje: „W ciągu następnych 10 lat pojawi się więcej innowacji w mobilności niż przez ostatnie 100 lat! Elektryfikacja, łączność z internetem i automatyzacja będą filarami tej wielkiej rewolucji”.

„Podążając z nurtem zmian, pozostaniemy wierni utrzymaniu najwyższych parametrów pod względem jakości wykonania, wydajności i stylu, działając zgodnie z naszym nadrzędnym hasłem „Lepsze życie, lepszy świat”.
Panasonic: historia innowacji
W ciągu 100 lat swojego istnienia firma Panasonic wielokrotnie wprowadzała na rynek pionierskie produkty:
● 1918: Powstanie firmy Panasonic — jako Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works (Fabryka elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego Matsushita)
● 1918: Wprowadzenie adaptera z gwintem żarówkowym do zasilania urządzeń elektrycznych, dostępnego także w wersji dwufunkcyjnej
● 1923: Wprowadzenie owalnej oprawy oświetleniowej
● 1927: Wprowadzenie kwadratowej oprawy oświetleniowej
● 1929: Ustanowienie podstawowego celu zarządzania / credo firmy
● 1931: Wprowadzenie opracowanej wewnętrznie baterii suchych ogniw
● 1931: Wprowadzenie 3‑lampowego odbiornika
● 1932: Ogłoszenie misji korporacyjnej
● 1934: Założenie Instytutu Szkolenia Pracowników
● 1935: Powołanie spółki Matsushita Electric Trading
● 1937: Wprowadzenie akumulatora samochodowego
● 1951: Konosuke Matsushita po raz pierwszy odwiedził USA
● 1952: Nawiązanie współpracy technicznej z firmą Philips
● 1952: Wprowadzenie przenośnego radioodbiornika
● 1952: Wprowadzenie telewizora czarno-białego
● 1955: Wprowadzenie Panasonic jako marki głośników
● 1956: Budowa nowoczesnych fabryk w Japonii
● 1957: Wzmocnienie kanałów sprzedaży w Japonii
● 1957: Wprowadzenie pierwszego radioodbiornika z zakresem FM
● 1959: Otwarcie pierwszego przedstawicielstwa handlowego w USA
● 1960: Wprowadzenie telewizora kolorowego
● 1961: Uruchomienie pierwszej fabryki w Azji Południowo-Wschodniej
● 1962: Historia Konosuke Matsushity opisana na całym świecie w magazynie Time
● 1962: Powołanie pierwszej spółki Panasonic w Europie
● 1963: Wprowadzenie baterii suchych ogniw o najdłuższej żywotności na świecie
● 1964: Historia Konosuke Matsushity opisana na całym świecie w magazynie Life
● 1964: Wprowadzenie pierwszej konsoli stereo „Asuka”
● 1965: Wprowadzenie pięciodniowego tygodnia pracy w pierwszej japońskiej firmie
● 1965: Uruchomienie pierwszej firmy produkcyjnej w Afryce
● 1966: Uruchomienie pierwszej firmy produkcyjnej w Ameryce Łacińskiej
● 1968: Rozpoczęcie budowy fabryk w słabo zaludnionych regionach Japonii
● 1970: Wprowadzenie gramofonu z bezpośrednim napędem talerza
● 1972: Uruchomienie pierwszej firmy produkcyjnej w Indiach
● 1973: Uruchomienie pierwszej firmy produkcyjnej na Bliskim Wschodzie
● 1974: Wprowadzenie radioodtwarzacza kasetowego
● 1975: System 3 trójdrożnych głośników liniowych
● 1977: Wprowadzenie magnetowidu VHS
● 1979: Konosuke Matsushita odwiedził Chiny w związku z rozpoczęciem działalności firmy w tym kraju
● 1979: Rejestrator VHS z 6‑godzinnym czasem nagrywania
● 1981: 50‑rocznica ogłoszenia misji korporacyjnej
● 1982: Wprowadzenie pierwszej amatorskiej kamery wideo i przenośnego rejestratora
● 1985: Promocja ustanowienia Japan Prize Foundation
● 1985: Wprowadzenie kamery wideo „MACLORD MOVIE”
● 1988: Połączenie Matsushita Electric Trading — początek ogólnoświatowego partnerstwa olimpijskiego
● 1988: Wprowadzenie kamery wideo z optyczną stabilizacją obrazu
● 1989: Zmarł Konosuke Matsushita
● 1991: Ustanowienie Podstawowej polityki zarządzania środowiskowego (Karty Środowiskowej Matsushita)
● 1991: Wprowadzenie telewizora HD
● 1994: Panasonic opracował akumulatory litowo-jonowe
● 1996: Wprowadzenie pierwszego stołowego odtwarzacza DVD
● 2001: Wprowadzenie cyfrowego aparatu fotograficznego „LUMIX”
● 2002: Przejęcie 100% udziałów w pięciu spółkach grupy
● 2002: Ustanowienie standardu Blu-Ray Disc
● 2003: Unifikacja pod globalną marką „Panasonic”
● 2003: Wprowadzenie płaskiego plazmowego telewizora HD
● 2004: Początek kompleksowej współpracy z Matsushita Electric Works
● 2007: Deklaracja „Eco Ideas”
● 2008: Wprowadzenie jednoobiektywowego bezusterkowego cyfrowego aparatu fotograficznego „LUMIX G”
● 2008: Zmiana nazwy firmy z Matsushita Electric Industrial Co., Ltd na „Panasonic Corporation” oraz unifikacja marki korporacyjnej „Panasonic” na całym świecie
● 2010: Nawiązanie współpracy z Tesla Motors
● 2013: Wprowadzenie nowej struktury działów z czterema wewnętrznymi spółkami
● 2013: Intensyfikacja aktywności w segmencie BtoB
● 2014: Wielkie otwarcie Fujisawa Sustainable Smart Town (SST)
● 2015: Otwarcie centrali Panasonic Appliance Asia Pacific w Malezji
● 2016: Ogłoszenie globalnej koncepcji Panasonic: A Better Life, A Better World (Lepsze życie, lepszy świat)
● 2016: Wprowadzenie systemu HiFi klasy premium typu „wszystko w jednym” „OTTAVA”
● 2016: Wprowadzenie odtwarzacza Ultra HD Blu-ray UB900
● 2017: Wprowadzenie telewizora 4K OLED
● 2017: Wprowadzenie gramofonu z bezpośrednim napędem talerza SL1200G
● Wprowadzenie głośnika sterowanego poleceniami głosowymi GA10

O firmie Panasonic
Panasonic Corporation jest światowym liderem w rozwoju zróżnicowanych technologii elektronicznych oraz rozwiązań z zakresu elektroniki konsumenckiej, rozwiązań dla gospodarstw domowych i przedsiębiorstw, branży motoryzacyjnej oraz producentów urządzeń. Firma, która w 2018 r. będzie obchodzić 100. urodziny, objęła zasięgiem swojej działalności cały świat i obecnie zarządza 495 filiami oraz 91 przedsiębiorstwami stowarzyszonymi. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2017 r. zanotowały one skonsolidowaną sprzedaż netto w wysokości 61,711 miliardów euro. Poświęcając się tworzeniu nowych wartości poprzez innowacje we wszystkich grupach produktowych, firma wykorzystuje własne technologie, aby zapewnić swoim klientom lepsze życie i lepszy świat. Więcej informacji o firmie Panasonic znajduje się pod adresem: https://www.panasonic.com/global.

 

https://www.panasonic.com/global/100th/pl.html